onsdag 27 maj 2009

Sjukstuga!!




Just nu känns det som om man aldrig blir frisk.Den äldsta och yngsta av grabbarna grus har haft öroninfl....jag åkte på halsont med feber och huvudvärk....tyckte att jag mådde okej förra veckan men i helgen kom det onda i halsen tillbaka med stormsteg.Jag var tvungen att ta smärtis för att kunna svälja...jättekul när man har goda vänner från V-ljung på besök...äntligen...!!Men det är ju tur att alvedon och ipren finns!!!!Vi hade iallafall en härlig helg med massa mys..god mat och härligt väder!!
Men igår var jag tvungen att uppsöka hälsocentralen här i byn....tänkte de kunde kolla om jag smittade....ack ack....diagnosen blev:HALSBÖLD!!!!!Fy sjutton vad hemskt...punkterad med en meter lång nål(?) under lokalbedövning....det rann en massa äckel ,ur de hål som blev, hela eftermiddagen....sköljde med listerin X antal gånger men inte tog det bort den äckliga smaken i munnen inte...fick 2 olika antibiotika och smärtis att knapra på i 5 dagar, 3 ggr/dag!!!Idag kan jag svälja och gäspa utan att det gör tväront.....känns skönt..hoppas det vänder nu...jag som aldrig har haft problem med halsen i hela mitt liv!
I söndags åkte vi äntligen till stugan....fick nyckeln i fredags på posten av pappa och mamma...det var helt underbart väder strålande sol och en 16 grader.....jag städade storstugan....torka, sopa, skura...fick igång vedspisen i ett nafs....Isak sprang ut och kolla om det rök i skorstenen hela tiden...älsklingen min klippte gräsmattan som är ganska så stor...grillade och satt i solen...en helt underbar avslutning på en härlig helg....Vi far nog till stugan i helgen och sover kvar!!!Barnen längtar så....Idag öser regnet ner...men då kan man ligga på soffan med gott samvete....ska springa till tvättstugan nu....Ha en härlig dag...det ska jag ha på soffan!!!!! CHIAO

1 kommentar:

  1. Oherreguud gumsan inte konstigt att du haft ont!
    Måste haft rejält ont!
    Hoppas meducinerna börjar hjälpa snabbt.
    Och vila vila vila!
    massa pussar o kramar från oss!!!!

    SvaraRadera