måndag 15 oktober 2012

Oj oj oj

Måndag igen då.....
Helgen gick alldeles för snabbt. I lördags var vi i stugan o bommade igen för vintern. Det känns alltid så vemodigt när man gör det, sommarn som kom och gick förbi utan att det egentligen inte var någon sommar. Nu är det full rulle med allt vad hösten innebär, innebandyträningar och möten kors och tvärs.....och skolan på det!!!
Ibland funderar jag på om jag verkligen gjorde rätt till att börja läsa på Mittuniversitetet. Tiden man har med familjen är ju så helig ivanliga fall men nu känns den ännu mera helig. Var fjärde/femte vecka har jag ju inneveckor dvs att då " bor " jag i Härnösand, från söndag till fredag, och då får maken stå för all hemmaservice med tider o väskor som ska packas, middagfix och träningar....kanske nyttigt vad vet jag..det enda jag vet aär att jag saknar dem så oerhört mycket när jag är iväg....kan kännas lite lyxigt ibland att bara få ro om mig själv och bara tänka på mig och skolan ......tyvärr är det ju heltidsstudier på distans så det är ju att göra när man kommer hem ändå.
Har precis kollat om min videokonferens fungerade och till en början såg jag och hörde vad de sa men sen såg jag bara och de hörde inte mig....har ju "läxförhör" på onsdag mellan 12-12.55 så då måste det fungera....nä hä nu ska jag ta tag i böckerna tills det....lite kaffe o bullar först  så kommer man nog igång..........Ha det så länge och var rädda om varandra.....chiaoooo.......(fick detta hjärta av mina underbara söner!!!!!!! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar