tisdag 4 augusti 2009

Nu har det hänt..............................................

Ja det var en kväll i Juli...jag och grabbarna grus skulle upp till fjälls och fiska bäcköring(som jag lovat i ett svagt ögonblick)...klockan var väl ca 21.00..men solen sken och mark och skog var fuktig efter allt regnande.William satt och funderade på om jag hade sett någon björn när vi åkt på grusvägen alla dessa gånger vi farit till fjälls..nej du sa jag, här finns det nog inga björnar eller älgar(min största fasa).jag gasade väl på lite och plötsligt far det upp nåt från buskarna vid diket...bromsar in och ser en "hund"...stackarn...alldeles mager och blöt....den går runt bilen så jag tänkte jag måste ut och titta om den har något halsband eller om den är märkt i örat(man e ju uppväxt med hund) och skjutsa hem den....springande mitt i skogen utan bebyggelse på flera mils avstånd.....så jag tar mig ut och kollar efter hunden och den smyger fram bakom bilen.
Försöker locka fram den och den tar några steg mot mig men dock med svansen mellan benen...får en lätt obehagkänsla men går saktta mot den....DÅ börjar den morra, visa tänderna reser ragg och backar...HJÄLP!!!! tänkte jag vilken argsint hund...hoppar in i bilen och då slår det till- en hund??? Absolut inte!!!!!Det var en varg, livs levande varg...och innan jag hann få upp mobilen och fota hade den sprungit iväg...William och Samuel säger i kör;det e en varg mamma!!!!!!Hjärtat bankade ett tag men sen for vi vidare och fiskade...Idag innehar jag rekordet på bäcköring i Vigge!!!!!!Foto kommer senare...Har senare hört att varg rivit renkalvar och får alldeles i närheten av där jag såg vargen....och även några bybor har sett den så....jag kan lova att det var ingen mager stackars hund utan en av Sveriges största rovdjur....!!!
Kan idag känna mig väldigt glad över av att ha sett en livs levande varg i det fria...men just då???Nja lite blandade känslor var det nog..Och vi som var rädda för älgar och björnar.Hihihihihihihihi.....men vilken känsla...
tills vi hörs igen CHIAOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!yl

1 kommentar:

  1. Häftigt!
    Jag brukar säga att jag skulle vilja se en varg, björn eller lokatt när vi är i dalarna...
    Men ärligt! Skulle jag se nån så skulle jag då ALDRIG kliva ur bilen...haha!

    SvaraRadera