torsdag 12 februari 2009


Mysiga mornar!!

Allt var så tyst och stilla när jag gick upp.Mina 3 smågossar sov så gott.Fixade frukost och dukade fram,tände lite ljus och släckte lite lampor.Tänkte att det kanske är skönt och mysigt även för dem att vakna till lite lugn.Gick och väckte den största (och mest morgontrötte av de 3)först.Drog ifrån gardinerna och satte mig på hans säng kant ,föste undan håret från ansiktet och sa att det är dax att vakna-fick en grymtning under täcket till svar.Väckte sedan mellangossen nästan precis lika dant men där for han upp som en raket och sa-VI HAR GYMPA IDAG!mamma.Tystade ner honom lite för jag tänkte att det är lika bra att lilleman får sova tills han vaknar eftersom det är ytters sällsynt att han sover längre än 06:00.Och kl var 07:00.Fick ut alla två till frukostbordet och fick höra att ÅH vad mysigt du gjort,fyller någon år.?Förklarade lite att det kan vara skönt att sitta ner i lugn och ro i tystnaden och i skenet från ljusen äta tillsammans.Gossarna åt under tystnad och och jag såg riktigt hur de vaknade till liv lugnt och sakta tills LILLEMAN behagade vakna 07:20 då var tystnade bruten.Men även om han tjattrade på så kröp han upp i mitt knä och satt och myste en lång stund.När de två större gick iväg till skolan fick jag en puss på kinden av min största son och han sa:-mamma den här frukosten var bäst!Även den mellersta kramade mig och pussade mig på munnen innan han sa:-du vinkar väl i fönstret?Självklart!!! sa jag så där stod vi lilleman och jag och vinkade iväg mina gullungar som var så nöjda och GLADA(för en gång skull på morgonen).Tänk vad lite mys på morgonen kan göra för en bra start på morgonen!Ska hjälpa lilleman med pärlplattor nu, han fick nya igår:BIL och FLYGPLAN.CHIAO !!

5 kommentarer:

  1. Neej men va SÖT du är!!!=)
    Tack för dina fina ord och men gumman inte hade du behövt skicka nå,, gulliga dej=)
    Väntar me spänning nu=)
    Kul o läsa din blogg o om dina dagar.
    Saknar dig! Massa pussar Love you!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hur kommer det sig att ni flyttade gumms?
    Brätta lite! O typ,, jag kanske e lite blåst på geografi, men hur högt upp bor ni? *ler*

    SvaraRadera
  4. Vilen i ordningen av dina "småpojkar" e de på bilden=) kan tänka mig att lilleman e ganska stor nu me? =) så fina pojkar!
    Krama

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt ni verkar ha det! Kramar// Sirpa

    SvaraRadera